Företagswebben

Här kan du som företag logga in för att administrera dina anställdas tjänstepensioner. Det gör du med hjälp av BankID.

Företagswebben

Här kan du som företag logga in för att administrera dina anställdas tjänstepensioner. Det gör du med hjälp av BankID.

Vill du komma igång med företagswebben?

Du kan anmäla dig som administratör genom att fylla i en blankett och skicka den till oss. Om ni är flera som behöver tillgång till tjänsterna går det bra att registrera flera användare. Kom ihåg att låta företagets firmatecknare underteckna blanketten! Anmälan Företagswebb

Företagswebbens Lathund

Vi har samlat all information om hur du administrerar på Företagswebben i en smidig lathund. Företagswebbens Lathund

Vill du komma igång med företagswebben?

Du kan anmäla dig som administratör genom att fylla i en blankett och skicka den till oss. Om ni är flera som behöver tillgång till tjänsterna går det bra att registrera flera användare. Kom ihåg att låta företagets firmatecknare underteckna blanketten! Anmälan Företagswebb

Företagswebbens Lathund

Vi har samlat all information om hur du administrerar på Företagswebben i en smidig lathund. Företagswebbens Lathund

Tips till dina anställda

Om du vill ge de anställda på företaget lite mer information om deras tjänstepension kan du tipsa dem att kolla in den här sidan till anställda. Där berättar vi mer om fördelarna med att ha fått en tjänstepension och vad den anställde kan göra själv.

Tips till dina anställda

Om du vill ge de anställda på företaget lite mer information om deras tjänstepension kan du tipsa dem att kolla in den här sidan till anställda. Där berättar vi mer om fördelarna med att ha fått en tjänstepension och vad den anställde kan göra själv.

Utnyttja avdragsrätten före årsskiftet

Du har väl inte missat att du som företagskund kan göra extra avsättningar till tjänstepensionen? Dessa är avdragsgilla i bokföringen med upp till 35 % av lönen, dock max 10 PBB (455 000 SEK år 2018).

Senast den 18/12 behöver du beställa engångsfakturan

För att göra en extra avsättning beställer du en engångsfaktura genom att skicka ett mejl till oss på tjanstepension@avanza.se senast den 18/12 (sista dag för att vi ska kunna garantera att pengarna kommer in år 2017 har med andra ord passerat). Där uppger du företagets namn, vem eller vilka anställda som avses samt belopp per person. Om den anställde har flera försäkringar, uppge även försäkringsnummer. Vi skickar sedan ut en engångsfaktura på önskat belopp med förfallodatum 27 december.

Vanliga frågor och svar

Inloggning på företagswebben

Lägga till fler anställda

Administrera dina anställdas tjänstepensioner

Fakturering och insättningar

Ordlista

Villkor och blanketter

Här hittar du alla blanketter och villkor som är relevanta för dig som administrerar företagets tjänstepension.

Vi hjälper dig!

Vi har en dedikerad support för våra företagskunder med tjänstepension så att ditt företag alltid ska få snabb och personlig service. Har du några frågor och funderingar tveka inte att kontakta oss. Vi hjälper dig gärna!

Ring oss på 08-409 420 00

Eller mejla till tjanstepension@avanza.se - kom ihåg att ange ditt organisationsnummer.

Ring oss på
08-409 420 00

Kika också gärna i Vanliga frågor och svar här ovanför, där finns svar på det mesta!