()

Kontakt med Avanzas kundservice

När du som privatperson är i kontakt med kundservice via telefon

Vi gör regelbundna mätningar för att ta reda på hur kunderna upplever vår kundservice och vad vi kan göra för att bli ännu bättre. Vi hanterar bara dina uppgifter om du är i kontakt med oss via telefon.

När du som privatperson kontaktar kundservice

Vi sparar samtal, elektronisk kommunikation och chatthistorik för att kunna ta reda på vad som har kommit överens mellan parterna i efterhand. Vi behöver även spara det för att uppfylla legala förpliktelser gällande investeringstjänster och genomförda transaktioner.

När företagskunder eller försäkrade kontaktar kundservice

Vi behöver behandla personuppgifter för att kunna hjälpa företagskunder och försäkrade med olika typer av ärenden som kommer in direkt till Avanza Pension.

Se och ändra dina cookieinställningar

Ändra dina cookieinställningar

Här kan du välja vilka cookies du vill acceptera. Se även hur vi använder cookies och pixlar.

Ladda ner informationen

Vill du hellre få informationen som PDF? Kontakta kundservice så hjälper de dig!

Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter

Behandling av personuppgifter
Kategorier av registrerade
Dina rättigheter
Kontakta dataskyddsombudet
Informationen på denna sida uppdaterades 2023-03-20