Hur Avanza behandlar personuppgifter
Få koll på grunderna
Vi behandlar dina personuppgifter av flera olika skäl. I de flesta fall behöver vi göra det för att uppfylla avtalet med dig som kund eller följa lagstiftningen. Det kan även röra sig om marknadsföring och kommunikation.
För att du enkelt ska kunna se hur vi jobbar med behandling av personuppgifter så har vi samlat allt du kan behöva veta här på sajten. Informationen är uppdelad på hur vi samlar in dina uppgifter, vilka som får tillgång till dem och hur länge de lagras hos oss. Du kan även läsa om hur vi använder profilering eller automatiserade beslut i våra olika behandlingar.
Har du frågor, synpunkter eller vill utöva dina rättigheter så kan du kontakta vår kundservice när som helst!
Personuppgiftsansvarig för behandlingarna:
Avanza Bank AB, organisationsnummer 556573–5668
Försäkringsaktiebolaget Avanza Pension, organisationsnummer 516401–6775
Adress: Regeringsgatan 103, 111 39 Stockholm
Kontakta dataskyddsombudet
Kundservice
Har du frågor om hur vi behandlar dina uppgifter eller vill veta mer så kan du kontakta vår kundservice. Det kan du göra via telefon eller meddelande i inloggat läge.
Vill du ha en PDF med all information om hur vi behandlar dina personuppgifter? Här kan du kontakta kundservice så hjälper de dig!
Klagomål till Avanza
Om du tycker att vi hanterat dina personuppgifter felaktigt så kan du vända dig till vårt Dataskyddsombud genom att maila till dataskyddsombud@avanza.se eller via post till Dataskyddsombud, Avanza Bank AB, Box 1399, 111 39 Stockholm.
Klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten
Du kan även framföra ett klagomål direkt till Integritetsskyddsmyndigheten om du anser att vi hanterat dina personuppgifter felaktigt, besök imy.se för vidare vägledning hur du ska gå till väga.