"Lanseringen av TD ENGAGE är en del av Tradedoublers nya utökade kunderbjudande inom prestationsbaserad marknadsföring. Erbjudandet är skalbart och inkluderar ett antal digitala kanaler. Det nya produkterbjudandet använder en kombination av datadriven analys och artificiell intelligens för att expandera kundbasen för våra kunder. Det kommer att utvidga Tradedoublers adresserbara marknad avsevärt." säger Matthias Stadelmeyer, VD för Tradedoubler. TD ENGAGE använder artificiell intelligens för att analysera webbtrafik och ger därigenom företag en bättre förståelse för hur de olika målgrupperna agerar på nätet. Tradedoublers teknik bygger på analys av en miljard affiliate-transaktioner dagligen. Den tar fasta på 17 år av expertis inom dataanalys för att skapa sig en bild av konsumenters köpbeteende och bygger kundprofiler för hela marknaden. Verktyget för artificiell intelligens kombinerar återförsäljarnas data för att identifiera nya kundgrupper. Onlinehandeln växer fortfarande snabbt. Samtidigt blir det allt svårare att förstå de komplexa beteendemönster som konsumenter uppvisar på nätet. Att bygga kundprofiler och skapa relevanta, vältajmade annonser i rätt kanal vid rätt tidpunkt är en utmaning. Företag måste analysera beteendemönster bland sina befintliga kunder för att enklare identifiera nya målgrupper. Därigenom kan annonseringen målinriktas och marknadsföringsinsatserna optimeras ytterligare. Tradedoublers analys pekar tydligt mot att konsumenter är öppna för nya varumärken och de uppskattar att få reklam som är relevant för dem. TD ENGAGE har utvecklats med detta i åtanke. Därmed kan företag identifiera och nå nya kunder på ett sätt som är riktat och välkommet. Stockholm, 6 april 2016 För ytterligare information, se Tradedoublers nya hemsida, tradedoubler.com, eller kontakta: Matthias Stadelmeyer  CEO Tradedoubler  Tel: +49 (0)89 2158 72 290 matthias.stadelmeyer@tradedoubler.com Om Tradedoubler Tradedoubler är internationellt ledande inom prestationsbaserad digital marknadsföring och teknologi. Företaget grundades i Sverige 1999 som en pionjär inom affiliate-marknadsföring i Europa. Internationell strategisk förståelse kombinerat med djupgående lokalkännedom gör Tradedoubler till det mest framgångsrika paneuropeiska företaget inom prestationsbaserad marknadsföring än idag. Tradedoubler hjälper cirka 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål genom ett högkvalitativt nätverk med cirka 140 000 publishers. Koncernen var först att erbjuda integrerade lösningar för e- och m-handel så att annonsörer kan vidga sina onlineprogram till mobila enheter. Tradedoubler eftersträvar nära samarbeten med sina kunder för att öka deras försäljning och hjälpa dem till nationell och internationell framgång. Bland Tradedoublers annonsörer finns American Express, ClubMed, Disney, Expedia och CDON. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.tradedoubler.com

Ämnen i artikeln


TradeDoubler

Senast

5,72

1 dag %

−1,72%

1 dag

1 mån

1 år

Marknadsöversikt

OMX Stockholm 30

1 DAG %

−0,43%

Senast

2 517,96

1 mån
Loading market data...
Senaste aktieanalyserna på Placera
Kollage Analys Ny
Privatekonomi med Placeras expert
Karolina Palutko Macéus
Karolina Palutko Macéus skriver om allt som har med privatekonomi att göra och hur du kan få mer pengar i plånboken.
Affärsvärlden
AFV
Är du kund hos Avanza? Just nu kan du få en unik rabatt på Affärsvärlden. Afv har 28 år i rad utsetts till Sveriges bästa affärsmagasin i en undersökning med börs-VD:ar, finanschefer, IR-chefer och aktieproffs.
Annons
Introduce
för börsens små- och medelstora företag.
Annons
Investtech
Här hittar du våra artiklar om teknisk analys i samarbete med Investtech.